odruseni

Radek Benedikt benedikt
Středa Březen 17 12:05:57 CET 2004

> Pamatam na jednu madarsku TV. Zlozil som kryt (ziadna dvojita izolacia tam
> nebola :-), prilozil russkij osciloskop - zem na plosny spoj, kde
> som ziadnu
> zradu necakal a --- prask. Ale odniesli si to iba poistky :-)
Dneska uz jsou v televizich spinane zdroje, takze ty televize jsou skutecne
oddelene. Nicmene oddeleni neznamena odizolovani od site, ale od vsech
predmetu pristupnych dotyku. Takze u starsich televizi je izolacni kryt
(plast, sklo, drevo) a dusledne oddeleni vsech vstupu a vystupu tj. tuner ma
na vstupu bud trafo nebo bezpecnostni kondenzatory (takze nema problemy s
uzemnenou kabelovkou) a na vystupech, napr. pro nahravani na magnetofon je
taky trafo. Video vstupy/vystupy to v te dobe nemelo. Takze na kostre
(vnitrnim ramu, nesoucim elektroniku) mohlo byt klidne 220 V natvrdo, podle
zastrceni sitove snury do zasuvky.
> neobvyklyho, myslim, ze
Naopak ruske televize mely v te dobe zabudovanou svarecku, jinak to trafo
nenazvu. A pokud byly koupeny od spratelenych vojsk tak byly v ruskem
provedeni tj. bez koliku a to ma za nasledek, ze vlivem kapacit a jinych
svodu je na kostre cca polovina napajeciho napeti. Nicmene oficialne
dovezene televize se alespon jednu dobu predelavaly na nase normy tj.
pridavaly se nejake odrusovaky a vymenovala se privodni snura za trizilovou.

bye,
     Radek (benedikt@lphard.cz)