PS2

Pavel Chromy mac
Středa Březen 17 12:05:51 CET 2004

On Mon, 22 Jan 2001, Čermák Zdeněk wrote:

> U "normalniho" pocitace mys a klavesnice zamenitelna neni, ale prave jsem
> ted dostal do ruky neco pro me noveho. U notebooku jen jeden konektor do
> ktereho se zapoji kabel zakonceny dvema zdirkami pro klavesnici a mys.
> Zdirky jsou oznacene kam co prijde. Kabel ma na sobe klasicke zalite
> konektory a nezda se, ze by se do nich vesla jeste nejaka elektronika.

Domakanejsi notebooky si umi zdetekovat, zda je na portu pripojena
klavesnice nebo mys. Jinak zapojeni vyvodu je pro obe zarizeni
stejne. Vsimnete si, ze jsou na 6-pinovem PS2 konektoru bezne pouzity
pouze 4 kontakty (VCC, GND, clock a data) a toho prave vyuzivaji
notebooky - ve skutecnosti maji dva PS2 porty s autodetekci ktere sdileji
VCC a GND zatimco data a clk jsou u druheho portu zapojeny na normalne
nevyuzite kontakty.
Cili rozdvojka je jenom 'kus dratu' a nadto je u vetsiny notebooku, ktere
to podporuji jedno co se kam pripoji (na jednom takovem prave pisu).
Pozn.: autodetekce musi byt alespon na 'hlavnim' portu, protoze tam jde
se da pripojit bez rozdvojky cokoliv.

Jeste odkaz na cesky mirror HWB http://www.hw.cz/docs/hwb/
ale pozor, v sekci adaptery je tahle rozdvojka popsana, ale spatne!
Kdyz si to lepe prohlednete, zjistite, ze PS2 vyuziva kontakty 1,3,4,5
nikoliv 2,3,4,6 - autor pravdepodobne konektor zrcadlove otocil.
Kdyz se podivate na spravne zapojeni PS2 konektoru, rozdvojku snadno
odvodite.
A kdyz ne hned, jsou po vylouceni nesmyslnych zapojeni jenom 2 moznosti
(prohozene data a clock na pridavnem portu) - staci vyzkouset.

	Pavel Chromy