Vyu?iti rozhrani PC ... RS232

Pavel Chromy mac
Středa Březen 17 12:05:49 CET 2004

On Tue, 23 Jan 2001 michal.grunt@iol.cz wrote:

> A vemte na vedomi ze nekdy na 'znackovy pocitace' windows jako takove obcas
> nainstalovat ani nejdou - museji to byt specialni upravene verze dodavane

Naprosta vetsina dnesnich pocitacu (nejen PC) maji ser. port tvoren
nejakym kolnem obvodu 16550A a tim je take dano jak se port ovlada.

Problem muze byt zpusobeny tim, ze dle specifikace RS232 muzou byt na
vystupech napeti +-3 az +-25V (dle EIA) coz samo o sobe je znacny rozsah,
nelze se spolehnout na nejakou konkretni hodnotu.

A taky signaly jsou 'mekke' pri odberu proudu pomerne rychle klesa napeti.

Zatez na portu by mela mi rezistanci nejvice 7 kohm pri napeti 3-25V,
ale nejmene 3 kohm pri napeti do 25V. Z toho vyplyva max. proud, ktery se
da pri splneni techto pozadavku odebirat - tam by mohl byt taky ptoblem.

Pri splneni pozadavku na prijimac v predchozim odstavci by mely vysilace
davat +-5 az +-15V.

Zkontrolujte si to zapojeni, jestli odpovida - pokud ne, nemusi na
nekterych pocitacich nechodit.

	Pavel Chromy