IR

Igor Cesko cesko
Středa Březen 17 12:05:47 CET 2004

Zdravim!

> Kremikove fotodiody jsou v infra oblasti nejcitlivejsi a infra diody maji
> snad i vetsi ucinnost.

 To je pravda. A kedze som meral parametre diod podelim sa o
skusenosti:
  Infra diody su spektralne zosuladene s prijimacmi - obidva typy su
totiz z kremika, takze nie je problem zosuladenia vysielacej diody
s prijimacom (myslim technologicky). Vlnova dlzka maxima je asi
1.1um.
  Ale hlavny dovod pouzitia Infra diod je ich kvantova ucinnost
(pocet emitovanych fotonov ku poctu budiacich elektronov). Ked
som meral vyziareny vykon roznych diod (LED aj infra) v zavislosti
od pretekajuceho prudu zistil som, ze vykon infra diod je cca 100-
krat vacsi nez u viditelnych LED. Samozrejme, ze zalezi na type
diod - vysokosvietiace su ucinnejsie, ale zase existuju aj super
ucinne infra. Zasada je asi taka, ze cim kratsia vlnova dlzka, tym
horsia ucinnost (preto su aj modre LED slabe). Pre viditelnost
tychto diod vsak este vplyva spektralna citlivost ludskeho oka -
preto su sice cervene LED ucinnejsie, ale celkovo su pomeru
lux/amper najvhodnejsie zelene LED (zltozelena farba je maximum
citlivosti oka).
 Takze, keby sme videli v infra oblasti, tak tie infra diody by doslova
ziarili.
 Dalsou vyhodou infra diod je, ze pulzne znesu aj velke prudy.
Potom uz musia doslova "ziarit". Takze celkovy emitovany vykon z
infra diod dosiahneme aspon 1000-krat vacsi ako pri pouziti
viditelnych LED. A to uz je iny rozdiel pri narokoch prijimaca -
pomer signal/sum.

 S pozdravom
                      Igor

-------------------------