Je LED linearni?

clock@beton.btnet.cz clock
Středa Březen 17 12:05:47 CET 2004

> To je idea zajimava, ale zcela nesmyslna. LED dioda je silne nelinearni, je
> to preci dioda. Za druhe, jak budete porovnavat zeleny strom s cervenou

Ja nemyslel voltamperovou charakteristiku, ale intenzitu svetla v zavislosti
na protekajicim proudu. Ma ta dioda konstantni kvantovou ucinnost pri ruznych proudech za predpokladu ze ji nebudu provozovat blizko maximalniho proudu, kde se krystalek jiz zahreje a zacne ztracet ucinnost?

Myslel jsem to tak, ze svitici dioda bude indikovat cosi jako "maximalni jas"
te fotografie a ja pak skouknu, aby barvy ve scene byly mene jasne jak ta
dioda ale ne zas moc, protoze pak by to bylo podexponovany. Prece kdyz sviti
vedle sebe cervena a zelena ledka tak je clovek schopen porovnat, ktera sviti
vic i kdyz maji jinou barvu, ne? Takovy expozimetr podle http://www.mhservis.cz/taf/clanky/expozim/expozim.htm existuje a vyrabel se.

Clock