Je LED linearni?

Serych@Panska.CZ Serych
Středa Březen 17 12:05:47 CET 2004

> Ja nemyslel voltamperovou charakteristiku, ale intenzitu svetla v
> zavislosti
> na protekajicim proudu. Ma ta dioda konstantni kvantovou ucinnost pri
> ruznych proudech za predpokladu ze ji nebudu provozovat blizko maximalniho
> proudu, kde se krystalek jiz zahreje a zacne ztracet ucinnost?
	Uznavam, tady jsem se diky rychlocteni utnul. Myslel jsem ze mluvite
o zavislosti na napeti.

> Myslel jsem to tak, ze svitici dioda bude indikovat cosi jako "maximalni
> jas"
> te fotografie a ja pak skouknu, aby barvy ve scene byly mene jasne jak ta
> dioda ale ne zas moc, protoze pak by to bylo podexponovany. Prece kdyz
> sviti
> vedle sebe cervena a zelena ledka tak je clovek schopen porovnat, ktera
> sviti
> vic i kdyz maji jinou barvu, ne? Takovy expozimetr podle
> http://www.mhservis.cz/taf/clanky/expozim/expozim.htm existuje a vyrabel
> se.

	Snazil jsem se ten clanek rychle skouknout a nikde jsem tam nic
podobneho nenasel. Jedine, co jsem nasel o LEDkach je to, ze se v levnych
expozimetrech pouzivaly namisto meraku k indikaci stavu mericiho mustku.
Dale jsem nasel zminku o vizualnich expozimetrech, ale vsechny porovnavaji
radoby monochromaticky obraz - obraz prez modry filtr. Pokud byste si obraz
nejprve vyfiltroval rekneme zelenym filtrem a pak porovnaval se stejne
zelenou LEDkou, mozna by to slo, ale beda, kdyz bude zrovna krvavy zapad
slunce. Pak scenu tezce preexponujete :-))).

						Jakub Serych