25ks 12V Accu ako UPS pre PC

Vena Kovar vkovar
Středa Březen 17 12:05:28 CET 2004

> Takze tech baterek by nemuselo byt az tak moc. Navic i rezerva je dost
> velka, klidne by stacilo u zdroje prepnutelneho na napajeni 110V tak 8kusu
> 12V baterek a jede to..

Ano - ne. 110 je efektivni hodnota, po usmerneni a vyfiltrovani tam bude
vic. Vychazi mi asi 150 V (110*sqrt2). Baterek bude tedy potreba odhadem 12,
pro napajeni PC ze zdroje. Pro napajeni monitoru by bylo treba udelat totez,
otazkou zustava, jestli se nebude timto galvanickym spojenim (PC i monitor z
jedne sady accu) neco navzajem rusit. Teoreticky k tomu neni duvod, ss
napeti je nastridano a prohnano pres trafo, ale ...

Vyhradu bych mel k dlouhodobe zivotnosti jednotlivych akumulatoru, nevim zda
je u olova taky vhodne vymenit celou napajeci sadu soucasne nebo lze menit
jednotlive clanky. V tomhle by se to mohlo silne prodrazit.

Obavam se, ze pokud nemas nejakou zahradku, kde levne rostou akumulatory,
bude pro tebe porad levnejsi vzit zavdek UPSkou. I z toho duvodu, ze UPS je
univerzalnejsi a operacni systemy maji vestavenou podporu pro sledovani
napajeni (APM).

Vena Kovar