25ks 12V Accu ako UPS pre PC

Vladimír Anděl vaelektronik
Středa Březen 17 12:05:27 CET 2004

> Zlozit 23-25ks 12V Pb Accu s kapacitou 0,5-1Ah.
> Pripojit na to PC + monitor, akumulatory dobijat priamo
> zo siete cez usmernovac a urobit nejaku jednoduchu regulaciu.
> Zatial ma napadla len jedna vada: degauss v monitore.
> Ten by mi asi pri zapnuti pekne zmagnetizoval obrazovku.
> Mate napad ako to eliminovat?

Zajimava myslenka. Jenze ty baterky by byly opravdu drahe. Zatim jsem
nejmensi videl 1,2 Ah snad okolo 250 Kc. Problem je, ze ty baterky vydrzi
tak 4 roky.  Neco podobneho jsme delali cca pred 15 lety se siti pocitacu
SAPI1 (8 bitovych). Ty mely sitove trafo + usmernovac 30V a spinany zdroj.
Davali jsme paralelne k usmernovaci baterii 22 clanku NKNU6 bez
stabilizatoru a chodilo to.
S tou demagnetizacni civkou nevim, asi bych ji odpojil. Monitor mam pod
reprobednou a nevadi mu to. Televizi mam o 1,5 m dale a v rohu se ji meni
barvy tak, ze to musim tak 1x za mesic prejet civkou na mazani mg. pasku.
Nerozumim tomu.

Andel