25ks 12V Accu ako UPS pre PC

Carlos Salinas CarlosSalinas
Středa Březen 17 12:05:26 CET 2004

I já přispívám se svou trochou do mlýna a nabízím pár (ne)originálních
řešení

Problémem "degausse" je, že špičkově odebírá značný výkon,
takže proud z té 0.5Ah baterky se přiblíží povolonému maximu
a napětí bude místo 12 třeba jen 8 volt (-> více baterek).

Za předpokladu, že vše v monitoru a PC jede na DC,
nevidím problém v připojení té hory baterek ke kondenzátoru za
usměrňovačem (přes  dioda || odpor     - odpor pro "dobíjení").
Spínanému zdroji podle mne stačí i 200VDC na tom kondenzátoru.
Galvanické propojení by vadit nemělo.

Dále jedna rada do života - vždy je dobré si uvědomit, čeho chci dosáhnout
a za jakou cenu - před půl rokem jsem měl podobné ambice, ale trochu jsem
počítal a vyšlo mi, že:
-pro zálohování cca 3 minuty při 250W je nejlevnější koupit UPS od APC
(cca 2300,- bez DPH) a . Avšak v tomto případě napájecí systém hyne na
degausse.

-při potřebě delších zálohovacích dob (cca do 30 minut) se již vyplatí
koupit mírně výkonější UPS (350W) + přidrátovat  autobaterii,
vše asi tak do 5000 Kč. (ta méně výkoná UPS s přídavnou bateríí
se při 200W přehřeje asi do 10 minut)

-bastlit zálohovací zdroj pro PC+monitor o kterém je řeč se vyplatí až při
dobách nad 30 minut (lepší poměr cena/kapacita akumulátorů).

Dále mne napadá takové řešení pro exoty:
zálohovat jen zdroj PC podle výše uvedeného způsobu připojení ss. napětí
za usměrňovač, ale zdrojem bude místo akumulátorů 180 tužkových
baterek (ZnC) = 1000Kč, pak ale musíte rychle běžet do garáže,
nahodit elektrocentrálu (viděl jsem někde inzerát - nová, 800W
za 3500,-Kč, ale možná jsem z levného kraje) a pak přehodit zásuvku od
počítače a monitoru na tento zdroj.
Takhle poběžíte minimálně desetkrát (ti rychlejší i dvacetkrát). Pak je
nutné investovat dalších 1000 Kč do nových tužkovek.

uf,

Karel Znamenáček