Spinany zdroj - potrebuju poradit

Ing. Vladimír Anděl vaelektronik
Středa Březen 17 12:05:18 CET 2004

Kdyz jsme si nechali delat nabijecky 12V 80A v MEZ Brumov (vyrabeji
tranzistorove svarecky), dali tam paketovy spinac s mezipolohou a ta byla
pres odpor. Nabiji se tam 1G/350V a fungovalo to. Problem nastal, kdyz
vypadla elektrika a zas nabehla. Byly tam ty nabijecky 4 (z toho 2 na jedne
fazi). Daval jsem tam termistor 6,8 Ohm z Prametu Sumperk a bylo to
spolehlive.

Andel

> [...]
pro
> omezeni proudu pri zapnuti neda, vypinac, kterym zdroj zapneme prestane
> fungovat ihned po prvnim takovem pokusu. Jiz nejde vypnout. V PC zdrojich
je
> termistor, ktery ma mnohem mensi odpor, kdyz se ohreje, takze triak tam
> neni.
>
> Jeste jedna zkusenost s tim termistorem: blbe jsem jej zapojil - primo na
> 220 V - bouchnul a pulka z nej vystrelila. Ale po oprave chyby v zapojeni
> fungoval. Nemel jsem totiz nahradni. Pak ten zdroj byl na vylete v
Brazilii,