8 Bit na 16 Bit?

Pavel Krejci pkrejci

On 17.2.2001 at 18:10 Petr Krenzelok wrote:

>Existuje nejaky obvod, ktery by na vstupu mel 8 Bit sbernici a na vystupu
>neco jako 16 Bit sbernici (2 porty.. pro LOW byte a HIGH byte)
>
>potrebuji na vstup davat po za sebou postupne LOW byte a HIGH byte a mit
>moznost je rozhodit na 16 Bit na vastupu
>
>jeste nejlepsi by bylo kdyby si ten obvod umel ty stavy zapamatovat az do
>prepsani, ale potrebuji (stacilo) aby si pamatoval jen LOW byte.

Pokud to ma byt jednosmerne, tak by snad mohlo stacit pouzit 2x latch spojeny na vstupu
a prepisovani ridit z delicky dvema (KO typu D), jeden z normalniho vystupu a jeden z negovanyho.
Pokud je velka blbost tak me nekamenujte pls. Byl jsem linej si to nakeslit.
Samozrejme na vstup toho klopaku jde zapisovaci signal s taktem platnosti vst. 8b. dat.

>asi jsem moc narocny, ale mozna nekdo neco takoveho uz resil treba i za
>pomoci GAL a pod.

Nevim jestli klasicky GAL na to ma dost nohou (a registru) - ja znam 22v10 a ten nato zjevne nestaci,
ale  urcite to pujde programovatelnymi obvody napr. od Lattice nebo Altery.
V tomto pripade mam predstavu dost presnou.
Od Lattice na to staci isp1016, ktera ma 96 registru a 32 I/O dratu. Pouzdro 44pinu (PLCC)
Vzhledem k tomu, ze je zde redundance (pinu i registru), tak si muzete vymyslet dalsi
funkce jako treba swap, negace, HI-Z,....
Kod pro to co pozadujete bude jednocuchy. Na signal zapisu
date vnitrni 1b citac, v jeho smycce testujete zda je 0 nebo 1,
podle toho prepisete HI, nebo LO vystupu vstupem, a drzi se to samozrejme do dalsiho prepisu.

Pavel Krejci