Vyroba DPS doma fotocestou

rotta, spol.s r.o. rotta
Středa Březen 17 12:05:10 CET 2004

Testoval jsem moznosti amatersky vyrobene predlohy:
Laserová tiskárna HP5L nastavena na nevyssi kontrast, tisk na kvalitni bily
kancelarsky papir, napareni 10 min v parach nitroredidla a zpruhledneno
sprayem Positiv 20.
Fotokuprex z GM jednostranny, expozice 250W UV lampou vyrazenou z tiskarny
po dobu 6 minut, vyvolano ve vyvojce z Elchemca a leptano v zahlubovači teze
firmy.
Opakovane bylo mozno dosahnout dokonaleho obrazce o tloustce cary 6 mil, tj.
0,15 mm.
Pokud byla pouzita filmova predloha z osvitky, bylo mozno jit az na tloustku
cary 4  mil, tj. 0,1 mm.
Da se tedy predpokladat, ze v domacich podminkach se da dosahnout 4 tridy
presnosti.
Pro zajimavost jsem zkousel i tisk predlohy na HP DeskJet 540 na obycejny,
specialni pro inkoustove tiskarny a pauzovaci papir. Kvalita tisku byla
nastavena na prezentacni.
Specialni papir se nedal zpruhlednit Positivem. Z ostatnich predloh z
inkoustove tiskarny jsem dosahl nejmensi opakovatelne tloustky cary 16 mil,
tj. 0,4 mm. Bylo to zavisle na kvalite papiru a na orientaci vlaken
(rozpiti). Kdyz celkove porovname kvalitu tisku na inkoustove a laserove
tiskarne, tak tento zaver neni nijak prekvapujici.
Pri zpruhlednovani Positivem 20 je treba dat pozor, aby na papire nebyla
prilis silna vrstva pripravku (vysusit pijakem), protoze neodpareny Pozitiv
spatne propousti UV zareni.
Zkousel jsem (ale uz je to dele) i porovnat HCl+peroxid a zahlubovac z
Elchemca (asi chlorid zelezity). Podle meho nazoru je leptani v chloridu
podstatne setrnejsi a nedochazi k podleptani.
--
Rotta