Tramvaje
Ing Jiri Mayer
mayer
Středa Březen 17 12:05:06 CET 2004
Vazena konference,
jmenovite napeti site v Praze je 600V. Dle prislusnych norem je
nejnizssi trvale napeti 400V a nejvyssi trvale 720V. Nejvyssi
kratkodobe je 770V, v pripade rekuperacniho brzdeni 800V (podle CSN
34 1500 az 864V).
Uspora energie u vozu s polovodicovou regulaci vcetne rekuperace a
nahrady motorgeneratoru statickym menicem muze dosahnout az 50%
oproti klasicke odporove regulaci, zalezi na stavu napajeci site v
tom kterem meste. V Praze, jako i v jinych mestech jsou provozovany
vozy s odporovou regulaci i s ruznymi polovodicovymi
vyzbrojemi.
Stridavy prenos, tedy vuz s asynchronnimi motory je modni
zalezitost poslednich nekolika let a jedna se zejmena o nove vozy.
Lidstvo se totiz naucilo ridit asynchronni motor (vektorove rizeni) a
je moda vsude vsechny typy motoru nahrazovat asynchronnimi, tramvaje
nevyjimaje.
Nase firma vyrabi a dodava kompletni elektricke vyzbroje moderni
konstrukce s IGBT tranzistory do tramvaji po cele ceske republice i
do zahranici. Prazane se mohou svezt nove rekonstruovanym dvojcetem
vozu T3 c. 8211 a c. 8212, ktere jsme rekonstruovali spolu s PARSem
Sumperk. Dalsi vozy jsou nyni v rekonstrukci a brzy budou v provozu.
Tyto vozy jsou vypravovany z vozovny Pankrac.
Pripadne dotazy muzete smerovat primo.
S pozdravem Ing.Mayer
Další informace o konferenci Hw-list