trochu OT: Lokomotivy

rotta, spol.s r.o. rotta
Středa Březen 17 12:05:05 CET 2004

V Rusku maji rozchod kolejnic 1524 mm proti standardnimu evropskemu rozchodu
1435 mm. Neni to ale zadna ruska specialita, napriklad ve Spanelsku je
rozchod kolejnic 1667 mm. Je to stejna dan za (z dnesniho pohledu) chybna
rozhodnuti tehdejsich mocnych, jako v Cesku nadrazi umistena mimo mesto.
Pokud se nekomu zdaji dve trakcni soustavy moc, co by mely rikat zeme, kde
jsou soustavy tri i ctyri (1,5kV ss, 3kV ss, 15kV st 16 2/3 Hz, 25kV 50Hz),
a kde je nutno lokomotivy dalkovych vlaku prepinat mezi temito systemy. Pak
se zda, ze pohon lokomotivy asynchronnimi motory ve spojeni s polovodicovymi
stridaci je jedine rozumne vychodisko.
--
Rotta