Magnetron

Martin.Landa@pvt.cz Martin.Landa
Středa Březen 17 12:06:32 CET 2004

>Robotrony 1715, ktere nemely
>integrovany radic. Pokud si matne vzpominam, byly v PROM vypalene vzorky
>sekvenci pro zacatky zahlavi sektoru, ktere se porovnavaly s obsahem shift
Neviem si predstavit, ako by sa dalo porovnavat nieco s obsahom PROM, ved vstupom su adresy a vystupom data - mozete naznacit?
>registru, do ktereho sly data prectena z mechaniky. Pri shode se zahajilo
>vycitavani bajtuuu z onoho shiftu, ktery fungoval jako deserializator (zadne
Nepoznam uvedeny typ mechaniky, ale neslo o FM zaznam? Nebola to 8"?
FM sa dekoduje omnoho jednoduchsie ako MFM - "staci" na to jeden monostabil (a spominany shift register, no a za hrst citacov a latc
hov).
U MFM je to zlozitejsie, tzv. "data separator" je typicky tvoreny zvlastnym PLL, ktory sa zalockuje na hodinove pulzy a po prislusno
m opozdeni clockuje shift register.
Samozrejme aj na 3.5" ide zapisovat FM, je to vsak na ukor kompatibility s PC (a samozrejme aj na ukor kapacity), coho by sa asi aut
or povodnej otazky zrejme len velmi nerad vzdaval.
To uz by som naozaj navrhol to trivialne riesenie s takmer priamym zapisom/citanim bezneho asynchronneho toku.
>DMA:-)). Veskera logika byla resena programem (vcetne pocitani CRC), bez
"Veskera logika" dost tazko; predpokladam, ze obvody obsahovali min. 1 citac pre deserializaciu, zachytny latch a za hrst klopnych o
bvodov. Ale kontrola track/head/sector ci vypocet CRC je naozaj mozne aj pomalsim procesorom.
> vetsich problemu se daly cist, zapisovat a formatovat DD diskety (720 kB).
To by naznacovalo MFM... Tak potom som na to obvodove riesenie veeeelmi zvedavy! To by potom islo lahko prerobit aj na 8051!
>Procesor byl vychodonemecky Z80 na 4 MHz...
No hej, to je snad priblizne ekvivalent 8051 na 12MHz.
>Pro inspiraci bych se asi zkusil podivat, jestli se nekde nevali
>dokumentace. Ty Robose sem dovazely KS (tedy Kancelarske stroje - pro mladsi
Ak existuju schemy a budete to niekomu posielat, mohol by som prosim dostat kopiu?
>rocniky:-)) v Karlovych Varech. Napsat SW pak uz neni takovy problem, chce
>to jen umet pocitat instrukcni cykly a pamatovat si, co se v kterem registru vali:-)))
"Jen"...
Este stale uvedene riesenie je "len" citanie...

Jano Waclawek

PS. Jedno pomerne jednoduche riesenie ako sa vyhnut radicu (MFM koder/dekoderu) s pouzitim relativne pomaleho procesora
by bolo nasamplovat kompletnu stopu do pamate a potom off-line vyhodnotit procesorom.
Vzorkovanie by bohate stacilo 4MHz, co pri 300ot/s vychadza 800kbit<128kbyte.
Takto je mozny aj zapis, aj ked by sa musela zapisovat kompletna stopa co by bolo nieco ako preformatovanie stopy; a ak sa ma apliko
vat aj spravna prekompenzacia, bolo by treba
vzorkovat vyssou rychlostou (8MHz)=> vacsia pamat...(1ks 2Mbit SRAM).