Hromadne mereni teploty - canbus, fieldbus

Jiri Bezstarosti jiri
Středa Březen 17 12:06:29 CET 2004

Zdravim.

Je to vec, ktera se da postavit i jen tak pro sebe pro radost, nemusi
to stat hromady penez, tedy pokud si to udelate sam - jinak to vezme
dost casu  - ten stoji penize. Samotny kus HW co se tyce ceny soucastek
bude tady prakticky zanedbatelny - tedy pokud nebude nutna nejaka
superpresnost
mereni teploty.

Da se to resit prevodnikem ze seriaku na nejaky jiny typ serioveho spojeni,
kde se da tahat data na vetsi vzdalenost nez beznym seriakem.
Predpokladam, ze nebudete chtit mit vsechna cidla blizko sebe, to je totiz
vec, ktera rozhoduje o typu komunikace ...

Da se jiste udelat i kus IO karty, treba jako 8 seriaku do PCI, na coz
existuje
primo chip a jen prevest RS232C na neco vhodnejsiho.

Ale myslim, ze je to zbytecne drazsi delat kartu, kdyz tech dat zas nebude
tolik
(alespon si myslim, ze neni treba teplotu posilat tak casto, aby to seriak
nestihl).

Obycejny systemak si jiste dokaze ze serioveho portu brat data v nejakem
definovanem
protokolu, aby rozlisil, co kteremu cidlu patri. Predpokladam, ze to
zarizeni by melo
mit tolik inteligence, ze si proste jen budete nechavat posilat data treba
na ten seriak.
Vyhoda toho serioveho portu je v tom, ze neni treba specialni drivery a tedy
pak vysledek
neni ani vlastne vazan na konkretni operacni system.

Asi tak bych to videl ja, ale netvrdim ze ohledne ceny soucastek a prace
musim mit pravdu.
Da se totiz pracovat i s velice drahymi polotovary a mit vysledek za kratsi
cas, ale to
uz je asi zbytecna diskuse, vysledna cena je vzdy veci dohody.

BTW, i kdyz to zadani neobsahuje vsechno co bych potreboval vedet ke
stanoveni ceny,
ja bych to na zakazku za praci bez materialu pod 50000 nedelal ani nahodou,
ale to je take
jen vystrel od boku :-).

--
Jiri Bezstarosti