IRE5 a IRS5 - (IR fototranzistor a IR LED).

Jiri Bezstarosti jiri
Středa Březen 17 12:06:19 CET 2004

Zdravim.

Ani ja to nenasel, asi uz to tam neni.
Tak mi asi nezbyde, nez je pouzit bez katalogovych listu.

Mimochodem je chci pouzit jako cidlo do hracky, aby nenarazela
pri jizde do zdi - tedy zadne specialni pozadavky na ne nemam,
staci mi detekovat, jestli je odrazene svetlo nad nejakou urovni,
ktera sdeli nadrizenemu jednochipu, ze dal timto smerem uz to nepujde.
Chci takovych cidel pouzit 8 dokola vozitka a tak jen cekam, jak moc dobre
se mi to povede udelat. Mozna dam nejake i dolu, at to nepada ze stolu :-).

Mimochodem jsem navstivil modelarskou prodejnu a koupil po 45Kc
male motorky Mabuchi 3V (snesou az 6V) a sadu ozubenych kolecek
k autodraze FARO za 29Kc. V te sade je vsechno co na prevod clovek
potrebuje a na ty motorky i pasuje. Urizl jsem pak kousky cuprextitu a
slepil z neho nosnou krabicku a vyvedl hridelku nesymetricky, tedy trci jen
do jedne strany.
Kupodivu to dost dobre sedi a i nadherne toci a pritom presnost vyroby byla
platek z pilky na zelezo a pilnik na kolene, plus vrtacka na plosnaky - tedy
zvladne kazdy.
Ted uz jen udelam jeste jeden stejny kousek a kazdemu motorku udelam
rizeni mustku z levneho PIC - tedy 7b jako hodnotu pro PWM a 1b smer
otaceni motorku. Tim budu mit pohyb dvema kolecky vlastne libovolne,
pridelam jednu zadovou noziku z volne krouticiho se kolecka a bude
podvozek robota pohromade. Pisu to jen proto, ze kdyby se nekdo o neco
takoveho pokousel, mohu uz prohlasit, ze krabicka s prevodem se fakt da
udelat i pri domaci vyrobe na kolene. Jen se bojim, aby se ten cuprextit
tim tocenim osicky neprobrousil, mozna to jeste trochu vyztuzim kouskem
podlozky prilepene vterinakem (je to cele lepene vterinakem).

Ale koukam, uz jsem zase utekl od tematu :-).

--
Jiri Bezstarosti

-----P?vodn? zpr?va-----