klic

Jiri Bezstarosti jiri
Středa Březen 17 12:06:18 CET 2004

Zdravim konferenci,

mam takovej problem a tim je zkopirovani obsahu jedne eprom 27C512 do druhe.

Postavil jsem si jednoduchej programator, pamet nekolikrat precetl -
vysledek byl vzdy stejny a pote ji zapsal do druhe pameti. Ovsem i po
nekolika pokusech (mazani horskym slunickem + znovunaprogramovani) se mi ji
nepovedlo naprogramovat tak, aby fungovala v danem zarizeni. Pote jsem
stejny postup aplikoval i na 4 dalsi chipy ruznych vyrobcu a vysledek porad
stejny. Rozhodl jsem se tedy udelat test kopirovani a nasel jsem starou
386ku, ze ktere jsem vyndal eprom s biosem a zkopiroval ho do vsech 5
epromek a kazdna z nich bezchybne pracovala.  Z toho jsem usoudil, ze
problem bude v nejake ochrane v onom zarizeni. Je vubec mozne u tak
primitivnich pameti, jakou jsou 27C512 nejakou ochranu vymyslet? V cem muze
byt zadrhel? Resp. jak se da obejit? Nedelam zadny reverse engeneering, ale
koupil jsem v nemecku ovladani na pozicioner na satelit a nemecke napisy na
displeji se mi moc nelibi. V prectenem programu se daji v nejakem hex
editoru velmi jednoduse zmenit, ale kdyz mi to tam nejde zapsat, tak....

Honza