Tvorba plosneho spoje

Ales Filip afilip
Středa Březen 17 12:10:33 CET 2004

Hello Cihak,

pond?l?, 13. srpna 2001, you wrote:

Cdlcc> V tom dotazu chybi dve podstatne informace. Cim to bylo namalov?no (jakou
Cdlcc> barvou) a cim to bylo lept?no.

Cdlcc> Ja jsem leta pouzival kapalinu pro malovani plosnych spoju - takovou tu
Cdlcc> cervenou, lepivou. Prodavala se jeste za komancu - ted maji neco podobneho
Cdlcc> napr v GM, ale nevim, zda to je to same. Pouzivam stale tu puvodni a vypada
Cdlcc> to, ze s ni budou malovat jeste mi prapravnuci :-)).

To je kalafuna rozpustena v obarvenem lihu. Vyrabel jsem to tak, ze
jsem nasypal do lihu kalafunu, obcas s tim zamichal, a kdyz se
kalafuna prestala rozpoustet, slil jsem to, a ve slitem roztoku jsem
vymachal takovy ten "tampon" z vypsane fixky. Tim se to obarvilo, a
roztok na kresleni byl hotovy.

Cdlcc> Pro leptani smes 3%
Cdlcc> peroxid vodiku + kyselina solna z drogerie v pomeru 1:1. Ten roztok je dost
Cdlcc> agresivni i vuci barve a nevydrzi to kazda.

Problem je v tom, ze kdyz to udelas moc "silne", tak se pri leptani
leptaci lazen ohreje, a kalafuna zmekne a odplavi se. Nejlepsi pomer
peroxidu a kyseliny je ten, ktery je popsany v katalogu GM. Je v tom
kyselina 30%, peroxid 10% a dost vody. Pomer si z hlavy nepamatuju.

--

Ales Filip    <afilip@gmx.net>
Kutna Hora    Czech Republic