vodotrysk

Sula Milos milos.sula
Středa Březen 17 12:10:32 CET 2004

| Odes?latel: Pr??ek Rostislav <prasek@hod.pvt.cz>
|    Vazeni kolegove,
|     mam takovy problem. Odesel 1G HD WD Caviar 11000,
|     jsou na nem data, ktere bych chtel zachranit.
|     Medium je neposkrabane, asi by to chtelo stejny
|     disk s OK elektronikou. Nemuze nekdo pomoci.

V Brne to dela firma LAMA Experts,ale docela to stoji hodne pekne penize.
Nekde kdysi jsem mel kontakt na madary a amiky co umi dostat data z
jakkoliv poskozeneho disku i media (dokonce i ty prepsana data - ikdyz v
tomto pripade spis textova data, nez binarni, zachraneny dokument wordu z
toho nebude)

Jinak ja kdysi delal ofocialni tech support pro disky conner (to byl
vyvojar co odesel od WD) a muzu rict, ze desky vymenit jednoduse neslo.
Jednak musely sedet verze programoveho vybaveni, ale taky verze desky. To
plati dodnes pro jakykoli disk, LAMA ma kontakty s vyrobci a umi sehnat i
dost specialni verzi desky. Aby to jeste nebylo malo, tak connery si
ukladaly pri vyrobe parametry prenosove trasy
zesilovac-hlava-medium-hlava-predzesilovac do eepromky nebot jako jediny
pouzival DSP (v te dobe!!!), takze s vymenou desky si clovek casto vubec
nepomohl ikdyz jinak vsechno sedelo. Dneska se DSP uz pouzivaji taky,
protoze PRML bez nich proste nejde (data se v podstate "lovi" z sumu,
podobne se "lovi" i prepsana data).

Zdravi