programovani Atmelu

Jiri Bezstarosti jiri
Středa Březen 17 12:10:30 CET 2004

Jen k tomu programovani Atmelu - trochu opozdene, jsem v konferenci
novackem a tak jsem to nasel az ted. Programuji dvema programatory
a to v praci Elnecem a doma vlastnim typem. Protoze obcas programuju
i vice nez 10ks na jedno posezeni, stalo se mi u nekterych kusu
AT89C2051, ze opravdu nesel vypalit prvni byte a to z obou dvou typu.
Jednou jsem zkusil ten kus usilovne snad desetkrate po sobe smazat
a pak teprve palit. Povedlo se, nevim proc, ale povedlo. U jineho
kusu jsem Elnecem neuspel a tak jsem pouzil metodu mockrat smazat,
ale zase nepomohlo. Uz jsem zkoumal i kabel, jestli neni utrzeny, ale jiny
kus Atmela si dal rict hned. Ze zoufalosti jsem pouzil polozku "SMAZAT,
NAPROGRAMOVAT A ZAMKNOUT" - nevim jak se to tam presne jmenuje.
A ejhle, ono to najednou slo. Byl pak i funkcni. Jediny rozdil pri tomhle
postupu byl ten, ze se behem cele operace neshodilo napajeci napeti
(tedy mohu-li to hodnotit podle LED, nemeril jsem to),
kdezto kdyz se smazalo atd. s mezipausami bez napajeni to neslo.
Chybu bych tedy nehledal v programatoru, proste se to deje a
bohuzel si asi mel stesti na kus Atmela - je to tak 1 ze dvaceti. Zkus jiny
kus.
A nekdy je chyba i zpusobena spatnym kontaktem Atmela s patici
programatoru, uz se mi to stalo i se ZIF patici, ale je fakt, ze ten atmel
mel nohy uz dost v hroznym stavu a byl i pajeny a vypajeny a ne zrovna
setrne:-), jinak je spatny kontakt v ZIF spise vyjimkou.

--
Jiri Bezstarosti