HD a zachrana dat - vlastne uz o zalohovani

Wek wek
Středa Březen 17 12:10:11 CET 2004

Zdravim.

Diskety pouzivam denne a myslim, ze s nimi mam dostatok skusenosti.
Dodrziavam niekolko zasad:
1. diskety LEN znackove, a to vyskusanych znaciek. Ak vyrobca zmeni farbu/tvar apod. je to ako nevyskusana seria. Ja zasadne nepouzi
vam SONY ani BASF a nerad pouzivam TDK, aj ked niektori na ne nedaju dopustit, najlepsie sa nam osvedcili Imation.
2. ak su problemy s viacerymi vyskusanymi disketami, necakane casto je to v mechanike. Mechanika aj v pomerne neprasnom prostredi vy
drzi tak 3-4 roky mierneho pouzivania. Ak sa vyskytnu problemy, treba ju bez milosti vyhodit. Kupovat len nove, znackove mechaniky
(napr. TEAC). Neprekvapit sa, ked aj nova mechanika robi problemy - dnes si vyrobcovia nelamu hlavu s nastavovanim hlaviciek.
3. pri KAZDOM nahrati zalohy urobit verify. Ak sa nepodari, okamzite zahodit disketu. Verify sa robi napr. takto (ak sa nepouziva do
sovske copy s prepinacom /v): vybrat/zalozit disk, aby sa vymazala pripadna cache, potom urobit fc (filecompare) alebo sa pokusit pr
ekopirovat subory spat na disk do temp-u.
4. Zalohovat denne na cyklenu sadu diskiet. Aj ked je napr. vcerajsia vadna, predvcerajsia bude dobra.

So ZIPkou nemam ziadne skusenosti ale nevidim pricinu, preco by mala byt spolahlivejsia, ked je to len vylepsena disketa.

Zda sa Vam to komplikovane? A vypalovanie/prepalovanie CDxy, prip. prekladanie/nosenie diskov sa Vam zda jednoduchsie/bezpecnejsie?
Este nikdy sa Vam nestalo, ze po sieti presiel subor zle? (najma u vacsich suborov a u horsej linke/ nedokonalej sietovke sa prejavu
je nedostatocnost jednoduchej checksumy, ktora sa pouziva). Este ste sa nestretli s kvalitnym sietovym virom, ktory samozrejme znici
vsetko, na co vidi, t.j. sietove zalohy nepomozu?

Vsetko je otazka premyslenia a zabehania si postupu.

Jano Waclawek

PS. Je pravda, ze uz niekolko rokov pouzivam takmer denne bez problemov jednu noname DD disketu na rychle prenosy malych suborov med
zi nezosietovanymi pocitacmi (nezosietovane kvoli bezpecnosti dvojakeho druhu - 1. viry, 2. vykradanie dat).