PIC16F876 & LCD display (long RE:)

Jiri Bezstarosti jiri
Středa Březen 17 12:10:01 CET 2004

Odpoved k LCD pro PIC16F876 ...

K problemu skakani do RETLW timhle stylem:

addwf PCL,F ;jump to W+PCL
dt "Nazdarek"

Je nutne pamatovat, ze pocitane skoky pricitanim
do PCL pracuji tak, ze nejvyssi bity se vezmou z PCLATH
a spodnich 8 bitu z PCL. Pri normalnim skakani se
u PIC16F87x bere z instrukce spodnich 11 bitu a jen
2 nejvyznamnejsi <4:3> z PCLATH. Takze strankovani pro
normalni skoky je 11 bitove, zatimco pro pocitane
skoky jen 8 bitove. Tedy pokud jsou data typu RETLW 0X01
nekde ulozena, je nutne si nejprve naplnit PCLATH spravnou
adresou stranky v ramci 256B stranek. Pri normalnim skakani
staci nejvyznamnejsi bity PCLATH, kdezto tady maji vyznam
i ty 3 nejnizsi a to je presne ta "divna konstanta" o kterou
to autorovi puvodniho prispevku skakalo jinam.
Ze to nebylo ve zdrojaku puvodnim muze byt tim, ze PCLATH
je po resetu nastaven na 0 a pokud jsou ona "data" nekde
v ramci prvnich 256B, neni treba PCLATH nastavovat a bude
to skakat spravne na zvoleny RETLW. Pokud se to posune
nekam jinam, je treba zase spravne zvolit hodnotu stranky do PCLATH
a to vcetne spodnich 3 bitu.

Myslim, ze je to ta chyba, proc to nepracuje jak ma.
Jinak to lze najit v 30292c.pdf z http://www.microchip.com na str.28,
jen mi to taky hned nedoslo, v cem je ten zakopany pes :-).

S omluvou za spatne zarazeny prispevek (jine PC a jeste neni
updatovana konference na www)

--
Jiri Bezstarosti