Ahoj vsichni,, :-)) Nevite kde objednat nebo jinak ziskat

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 12:03:58 CET 2004

>Rekl bych, ze o zdrojovem kodu pro procesory je mozno se vzdy dohodnout
>primo s autorem;

Zkousel jsem to dvakrat, jednalo se prave o tu ladicku s 2051, a potom asi o dva roky stary clanek LCR metr, to byla mimochodem prosta kopie z Practical Electronic a presto vyhrala prvni cenu v konkursu, autor dostal odmenu pres deset tisic, takze nedocenen se snad necitil. Ani jeden z autoru se neobtezoval treba jen odpovedet, abych si trhnul nohou.

>nekteri je v casopise neuverejnuji spise proto, ze se ihned
>najde nejaky chyrak, ktery se snazi jejich zarizeni komercne vyuzit a autor
>ostrouha.

Ono to nebude tak horke. Vezmeme tu ladicku kytar. Vsechna uvedena cisla jenom hadam, ale snazim se hadat poctive. Predpokladejme, ze Vase ladicka po tydnech ladeni (programu) funguje uz zhruba jako ty ostatni. Celkem se v CR proda za rok 500 ladicek peti ruznych znacek. Vy ziskate rekneme 15% trhu - 75 ladicek. Ted ekonomicka rozvaha. Maloobchodni prodejni cena je dana konkurenci - 800Kc. Bez DPH je to 655Kc. Z toho poskytnete prodejci 25% rabat, Vase prodejni cena bude 492Kc. Material stoji 200Kc, montaz udelate vlastnorucne, hruby zisk je tedy 292Kc. Krat 75kusu, to je 21900Kc rocne. Z toho jeste budete hradit alespon minimalni reklamu - nejake letacky, sklad soucastek - nebudete behat pro kazdy odpor, postovne, korespondenci, pocitac, pajku, internet, elektrinu, otop a ja nevim, co jeste. Rekneme, ze Vam zbyde pri notne davce stesti 15000Kc, ale spise mene. Taky muzete skoncit na nule i nize.

No ted uz se vubec nedivim, ze se autori zdrahaji uverejnit program k takovemu solokapru !!! :-)

>Prohlednete si peclive AR z 80 let; vsechny vetsi konstrukce byly zjevne
>delany v pracovni dobe autora a ze soucastek jeho zamestnavatele. To pak byl
>honorar za uverejneni jen prijemnym prilepsenim.

Vzpominam si, jak jsem zacinal v roce ~1996. Dal jsem si par inzeratku do PE-AR, ozvala se nejaka firma z Vodnan, ze delaji elektricky heliograf (co registruje dobu slunecniho svitu). Me tenkrat nenapadlo nic lepsiho, nezli se podbizet cenou, tak jsem jim navrhl vyvoj takoveho aparatku za 15000, vcetne vyrobnich podkladu i cestovnich vydaju Beroun-Vodnany k overeni pristroje na miste. A presto jsem 'konkurs' nevyhral, prej jim to udela nekdo mistni pri praci za 5000Kc. Tomu jsem opravdu nemohl konkurovat :-)

To jsem se zase rozkecal a na stole mi lezi desky na opravu... Verili byste, ze BC337 neni vhodnou nahradou za BC327?

J. Hanzal