Ahoj vsichni,, :-)) Nevite kde objednat nebo jinak ziskat

hugo2 hugo2
Středa Březen 17 12:03:52 CET 2004

No on se dal postavit podle Amara i magnetofon,
ale kdo mel tehdy generator, oscilo a soustruh dohromady.

Lepsi by asi bylo porovnani i obycejneho ABC, ktere vydavalo
i stavebni prilohy na traktory, auta rizene bovdenem a jine pekne
veci. Ja to sice nikdy nepostavil, ale alespon jsem se naucil cist
vykresy a pochopil jak co chodi.
Dalo se udelat i vznasedlo z papiru a IGLA motorku a magnetak
s tonovou kladkou z rozebraneho potenciometru tak bylo lozisko a
hridel. Na to dole nasadily setrvacnik a treci prevod IGLA motorku.
Dodnes pouzivam rozebrany potak jako hridel, lozisko, je-li treba.

Pan Srait si semtam uverejnil  jednoduche radio navody (udelat audion je
jednodussi jak pocitac i kdyz to da praci napsat to pochopitelne).
Asi to delal i nekdo za toto placeny a stat to dotoval.
Dnes stat radeji dotuje banky nez vyvoj mladeze (boze co
bychom si za ty prachy mohli koupit) a slibuje hory i s horakama.

No a dneska to ABC otiskuje vystrihovanky z papiru.

Asi se da jenom vzpomenout toho mala dobreho, i kdyz
vskutku nedej boze, aby se ta doba vratila. V te dobe nam
ucitel povidal, ze v ruskem RADIO byly i navody jak si udelat
reprak asi z bidy a nedostaku.
Dneska by si urcite nikdo magnetak doma nedelal. Stejne to
bylo pouceni.
Mohu kostatovat jako pravidelny ctenar madarske RADIOTECHNIKY,
ze tam je situace podobna, i kdy ne tak hrozna. A casopisy ze
zapadu jsou take sama reklama. Takze zbyva Internet a knihovny
a cizi jazyky. A vybirat si a ten jeden zajimavy clanek si zkopirovat.

Dnes si A.RADIO pujcim na nahlednuti, abych se ujistil, ze jsem
zbytecne nevyhodil uz skoro 40Kc.

Jinak je zajimave, ze uhrady za programy se zastavaji ti co
obcas neco soupnou i zdarma nebo na konferenci i dobre poradi.
Nedavno, pokud to neni pravda, tak se omlouvam, tady nekdo, kdo
tento stav uplaty kritizoval hned ze zacatku, schanel informace o
Dallas teplomerech a sliboval uverejneni az bude hotovo.
Ne, ze bych to potreboval, me to chodi, ale objevil se jen poznatek
o kabelech vhodnych pro desi vedeni. Programy a aplikace ne.
No aspon ho stve, ze programy nejsou zdarma.

Stejne si myslim, ze zacatek toto tematu je jen zobrazenim obecneho
stavu mysli, ze on ten program, kdyz neni videt ma byt vlastne zadarmo.
Mysleni se prece neda chytit do ruky, tak co za to muzete chtit.
Odpovida to i castym dotazum po craku na Keila a dalsim,
s dovetkem, prece to nebudu platit.

Az to budeme vsichni platit, tak ty co neco umeji si radi strihnou
i neco zadarmo, jen tak pro potechu a druhym pro radost.
Zatim obcas ziji hure nez zelinari.

Takze Vam vsem preji, abyste za deset let nevzpominali na stare
dobre casy, kdy se i programy daly poridit, sice za uplatu ale daly,
casopisy  byly plne inzeratu, ale sem tam i navod na stavbu neceho.

H.KOTTAS