Soustava PAL

Pavel Bocek pbocek
Středa Březen 17 12:03:51 CET 2004

> Kde je specifikace dostupná sice nevím, ale přibližnérozlišení lze snadno odvodit z šířky pásma a rozkladové frekvence.
> řádek trvá 64us, cca 12us je zpětný běh, aktivní je tedy 52us. Šířka pásma je pro soustavu PAL (černobíle) max 5MHz,
> takže počet svislých čar (teoretický, změna jasu kopíruje sinusovku) je 52*5*2=520 čar. Jenže to platí pouze pro
> černobílé zobrazení. Do těch 5 MHz je vložen též přenos barvy, ve skutečnosti pro jasový (černobílý kanál zbývají cca
> [...]

Dekuji za odpoved,   presne jste potvrdil, co jsem vysledoval.  Jinak mimochodem, netreba cekat na HDTV, nebot v soucasne dobe se vyrabeji porady v 720x576 bodu a v pripade Ceske televize i vysilaji, takze je lze  v tomto rozliseni sledovat (satelitní vysilani -soustava MPEG-2, rozliseni jasu 720x576,  u barvonosnych polovicni).

Zdravi
f.bocek