SW pro Ericson

Naprstek Jiri-R54332 Jiri.Naprstek
Středa Březen 17 12:03:38 CET 2004

Myslim, ze pod pojmem zabudovany modem se mysli to, ze telefon je schopen poskytovat sluzby podobne beznemu modemu bez masivni podpory dalsiho software. V praxi asi tak, ze umi sam od sebe zpracovavat AT prikazy.. Soudim tak z toho, ze SieS10 je deklarovan jako ze "ma HW modem" a umi AT prikazy a Nokia 5110 "nema HW modem" a neumi AT prikazy, ale k prenosu dat se da pomoci dodaneho SW prinutit.

Pro radu aplikaci, ktere se v teto konfere objevuji by asi bylo sikovne polozit predel na uroven, kdy lze s telefonem komunikovat jednoduchym, znamym protokolem tak, aby to bez obtizi zvladl jednocip. Nejlepe tedy, kdyz ma seriovy kanal (3V, 5V ci V.24) a je Hayes+cellular AT kompatibilni.

Tomu by nakonec asi vyhovel i mobil, ktery AT prikazy neumi a ma data, ale byl by k nemu znamy protokol komunikace s okolim. "Mobilni modem" je nakonec dost tupa vec, vzdyt tech 9600kbps prakticky 1:1 dostane ze vzduchu a muze je pustit do kabelu, takze bych cekal, ze u zadneho mobilu nehrozi nejake slozite dekodovani toho, co z nej leze, ale jen rozkousnout protokol ovladani...

Jirka N.