Laser Link

Ing. Jiří Vojtek j_vojtek
Středa Březen 17 12:03:37 CET 2004

Dovoluji si upozornit, ze v GM o tech diodach nevi krome ceny a vykonu vubec
nic. Nevedeli dokonce ani, jestli je to urceno pro pulsni,  nebo kontinualni
provoz. Co se IR tyce, predpokladam,ze je jasne, ze nemuze byt rec o
jakekoliv optice (pokud teda nemas dul na Germanium:-))). Jinak vykon je
dost zavisli na stavu ovzdusi (jak moc je ten smogpruhledny) a strasne
zavisi na pouzite optice, az nechutne. Ja jsem neco podobneho zkousel asi na
300m a vystacil jsem s diodou vyooperovanou z ukazovatka. Ale stacilo trosku
drbnout do zaostreni a bylo zle. Jeste jedna vec, nejsem si uz jist, ale mam
pocit, ze od vykonu nad 5mW je to trida II a jsou tam jine bezpecnostni
predpisy. Pokud bude zajem podivam se po nich doma. S pozdravem Jiri Vojtek

-----Original Message-----
From: hw-news@list.gin.cz [mailto:hw-news@list.gin.cz]On Behalf Of Honza
OK2CTI
Sent: Tuesday, April 10, 2001 12:04 AM
To: Multiple recipients of list
Subject: Re: Laser Link

Diky za info, nasel jsem spoustu stranek a ziskal hodne informaci...

Jen tak na tuhle konferu - optika neni zrovna mou silnou strankou.
Mam 2 mista vzdalena 1206m a potreboval bych je spojit. Nasel jsem v
katalogu GM nejake laserove diody o vykonu 5mW v IR a 5,10 a 20mW v 650nm.
Muj napad je
laserova dioda + cocka (spojka) ---- prenos ---- cocka(spojka) + detektor.
Jaky vykon LD by me stacil na tuto vzdalenost?

Diky za opovedi.

Honza