Plovouci kod

Ing. Jiří Vojtek j_vojtek
Středa Březen 17 12:03:33 CET 2004

Jo tak to je presne to co jsem hledal.
Muzu se zeptat, kde by se dala najit, krome zminene normy. Momentalne nemam
pristup do vedecke knihovny.
Dekuji J. Vojtek

-----Original Message-----
From: hw-news@list.gin.cz [mailto:hw-news@list.gin.cz]On Behalf Of Aleš
Procháska
Sent: Tuesday, April 10, 2001 5:38 PM
To: Multiple recipients of list
Subject: Re[4]: Plovouci kod

> Az to nekde najdete a podle toho postavite, tak prosim zverejnete
> puvodni http at Vam muzeme ukrast auto ...

> Tim jsem chtel naznacit, ze algoritmu je jako hub po desti a kazdy si
> jej chrani jako oko v hlave nebo jeste lepe.

> Jiri.

Ale to neni ten nejspravnejsi pristup. Pri analyze bezpecnosti
jakehokoliv systemu se standardne predpoklada, ze utocnik ma k
dispozici zdrojaky, schemata, prirucky, vyvojarske podklady, kopii
analyzovaneho zarizeni, proste vsechno. Bezpecnost musi zaviset pouze
na klici, zabezpeceni dosazene utajenim konstrukce je zpravidla ve
srovnani s tim zanedbatelne.
  Opravdu dobra konstrukce tedy klidne muze pouzit verejne zname
algoritmy a protokoly, naopak by je mela pouzit, protoze jsou casem
overene. Napriklad sifra GOST 28147-89 je verejne znama, dokonce
uvedena v norme, dokonce v norme Sovetskeho Svazu. Presto by to byla
moje prvni volba pri konstrukci takoveho zarizeni, protoze je
neuveritelne jednoducha na implementaci a dosud nebyl popsan vazne
mineny utok proti jeji bezpecnosti.

Ales Prochaska