Cerstve info o LiIon (bylo SONY InfoLithium)

Josef Madlik madlik
Středa Březen 17 12:03:33 CET 2004

Zdravim vespolek.
Byl jsem to ja kdo tu rozviril diskuzi o pouzivani SONY InfoLithium.
Mozna Vas bude zajimat co jsem zjistil vcera na amperu
na stanku fy Bateria Slany. Na hodou jsem tam chytil jisteho
technika, ktery by si asi nepral byt jmenovan.
On pry prostudoval pekne tlusty fascikl s vyvojovymi zpravami o LiIon
clancich v anglictine (Jeden vyrobce LiIon se pry hrozne divil
jak k tomu materialu prisel ...zrejme to pekne drzi pod poklickou).

Takze podle neho se maji skladovat LiIon jednoznacne NABITE !!!!

Maji pry velmi male samovybijeni a hlavne pri poklesu napeti pod
2.7 V dochazi k rozkladu elektrolytu - coz clanku jiste nesvedci.

Jinak pry pokud jsou clanky zapojovany do baterii, tak musi mit
kazdy clanek elektronickou ochranu, ale soucasne i cela baterie
musi mit ochranu.
Pri nabijeni pry prekroceni napeti o 1% muze zpusobit az vybuch,
a vzhledem k tomu jak jsou clanky baleny - tak je to pry
takovy maly rucni granat... (citace)
Proto je veliky problem sehnat male mnozstvi clanku, vyrobce
vam pry proda vagon, ale musite presne rici na co to potrebujete.
Toto embargo nam potvrdili i u stanku o kus vedle.
Zatim to delaji pro vyrobce zarizeni u nichz pry vedi, ze dokazi
zabezpecit spravne zachazeni s aku. (hlavne pri nabijeni a vybijeni)

Ale pry je to jen otazka casu.

Ten technik svou prednasku ukoncil slovy "Ale ja jsem Vam
vlastne nic nerekl......."

Toliko me zjisteni o LiIon. Vyplyva z toho, ze LiIon skladovat nabite.

J.M.