Norma GSM04.11 nebo GSM03.40

Vena Kovar vkovar
Středa Březen 17 12:03:29 CET 2004

> Bohuzel jsem nezjistil jak

Nee, asi vazne umi pouze PDU, existuje sice podle normy prikaz pro prepnuti,
ale C35i jej odmitne. PDU by mel byt, jak jsem pochopil, sestaven podle
nasledujicho postupu:

- sloz do retezce SMSCentrum,cislo adresata, text  a ja nevimcojeste (pisu
to z hlavy)
- pak ten textovy retezec preved na binarni, ale pozor musis na to pouzit
kodovou stranku myslim GSM, ktera je sedmibitova
- ten binarni retezec rozbij zase na casti, ale po 8 bitech
- ziskane 8mi bity preved na hexadecimalni zapis
- to posli mobilu

Vystup z mobilu se analogicky obraci.

Moooc hezky je to, sice chapu proc a kde se tohle vzalo, ale stejne je to
hnus. Puvodne totiz GSM SMS behaly pouze 7mi bitove a toto je pamatka na
tohle omezeni.

Na webu je mnoho veci k tomuto tematu, ale nenasel jsem zadny soft, co by na
jedne strane zral PDU a na druhe plival text a naopak, nejlepe ze std vstupu
a do std vystupu.

Vena Kovar