generovanie FM

Igor Cesko cesko
Středa Březen 17 12:03:23 CET 2004

  Zdravim!
  Omyl! Ten vzorecek je blbe :-( . Musime brat do uvahy okamzitu
frekvenciu a nie hned pocitat od casu t=0.
  Vysvetlenie: pre velmi velky cas (t=vela) sa stane, ze zmena
frekvencie v jednom kroku (napr. z i=x do i=x+1) bude dostatocne
velka na to aby okamzita hodnota signalov frekvencie z kroku x a z
kroku x+1 bola uplne rozdielna. To je ako keby ste si nakreslili
frekvenciu f1=K a frekvenciu f2=K+0.005Hz (tych 0.005Hz
predstavuje zmenu frekvencie v jednom kroku z i=x na i=x+1)a po
dostatocne dlhom case zistite, ze tie dva signaly su rozidene.
Potom zalezi aj na malickom frekvencnom zdvihu - priebehy sa
mozu navzajom predbehnut o velmi vela period: vysledkom je
potom totalna nahoda - sum, ktory ste dostali.

  Spravny vzorec asi nebude jednoduchy, lebo sa musi menit
"okamzita" frekvencia. Tusim, ze som to naposledy cital v knihe
"Moderni Radioelektronika" od BEN.

  Algoritmicky by to islo asi tak, ze by sa k signalu so zmenenou
frekvenciou v kazdom kroku pripocital fazovy posun z
predchadzajuceho kroku starej frekvencie : ale to je len teraz tak
narychlo co ma napadlo - mozno je to blbost ;-).

  S pozdravom
                            Igor

P.S.: Vcelku zaujimavy dotaz - musim to nastudovat z tej knihy
(ved z priebehu toho signalu sa odvadza frekvencne zlozenie FM-
signalu)

> Ten vzorecek je dobre, nevidim v nem chybu, nicmene vzpominam si, ze jsem mel jedou problem s tim, ze mi BorladC (tusim 3.neco) kompiloval tu matematiku podle dosti divokych klicu, jestli se pojede celociselne neco floatove. Nevim jak je to v pascalu, ale bud bych pretypoval vsude na float,
nebo predem definoval vsechny promenne tak, aby byly schopny chapat desetinna cisla. Taky bych zkusil prepsat ten vzorecek do tvaru A*sin((2*Pi*t*(fc+delta*mod(t)))/samples) - aby se nejdriv nasobilo a pak delilo, presneji, aby dilci vypocty vychazely ve vetsich cislech a nebyl problem se
zaokrouhlovanim...

> Jirka N.

-------------------------
Ing. Igor Cesko