Ruseni ATMELu

Wek wek
Středa Březen 17 12:03:17 CET 2004

Tak teraz mi to asi doslo.
Ze Vy mate trafo trvalo pripojene k obvodu a vytahujete ho zo zasuvky 230
V?!
Tak to je presne ako s tou mojou trafospajkovackou.
Kym cvakam vypinacom, je vsetko OK, ale ked ho drzim zapnutu a vytiahnem
vidlicu zo zasuvky, bac!
Takze problem sa da riesit organizacne: Najprv odpojit trafo od obvodu
(napr. konektorom alebo dvojkontaktovy vypinacom) a az potom ho vytahovat zo
zasuvky. Mozno by stacil aj kvalitny vypinac na strane 220V.
To je samozrejme poucenie aj pre ine pripady - dost casto sa pokazi
televizor tym, ze sa vypina vytiahnutim zo zasuvky. No a to tam je len par
smiesnych analogovych obvodov a vcelku masivny zdroj. Digitalny obvod
(procesor) - to je spusta, spusta analogovych obvodov - necudo, ze sa v nom
obcas nieco popletie.
Samozrejme, este stale to znamena aj to, ze Vas zdroj musi byt patricne
pofiltrovany - aj sietovy filter navyse (ktory ma okrem ineho aj tlmivky na
oboch vodicoch) zvykne dost pomoct (naproti vseobecnemu mieneniu nie je len
proti ruseniu spat do siete).

So zelanim mnozstva uspechov pri loveni duchov ;-)

Jano Waclawek
www.evona.sk/tech