Mereni zapalovani

Ivan Feno feno
Středa Březen 17 12:03:14 CET 2004

Kedysi som narazil na nejaku literaturu, kde sa pisalo, ze stav zapalovacej
sustavy sa
da velmi dobre analyzovat z osciloskopickeho merania prudu cez primarnu cast
VN cievky. Je tam vidiet ako sa chovaju jednotlive sviecky, stav pracovneho
kondenzatora,
stav kontaktov prerusovaca, strmost narastu prudu - obraz o indukcnosti
primaru;
pokles prudu - obraz o kapacite pracovneho kond. atd.
Z uvedeneho vyplyva, ze sa jednalo o klasiku, ale aj pri elektronickom
zapalovani sa takto da urobit
mnoho.

ivo.

----- Original Message -----
From: Petr Pivoňka <PivonkaP@chemopetrol.cz>
To: Multiple recipients of list <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Thursday, April 19, 2001 9:40 AM
Subject: Re: Mereni zapalovani

> Predstih muze merit dynamicky jen se stroboskopem, to je u motorky
problem. Staticky to jde jen u nekterych typu zapalovani, napr. s kontakty,
hallovou sondou nebo optoclenem, ne u indukcnich snimacu, magnet atd. Na
staticke mereni je nejlepsi zarovka + suplera nebo uchylkomer.
> Napeti na civce cirka odpovida doskok jiskry, takze se da udelat pokusne
jiskriste a merit vzdalenost jakou jeste prekona jiskra. Sousedi budou mit
radost, zlepsi jim to obraz v TV. Merit VN lze jen osciloskopem. K nemu je
nutne vyrobit delic napeti cca 1:1000, pokud budes merit primo civku, nebo
indukcni snimac na kabely, pokud meris za chodu motoru. Navod vysel kdysi
davno v Amaterskem radiu.