Ovladani serioveho portu ve Visual C++

Radek Benedikt benedikt
Středa Březen 17 12:03:10 CET 2004

> c, tudiz se ocekavalo _velmi zakladni_ pouziti). jeste poznamka:
> problemy nastavaji v techto prikazech s pouzitim fifo, ktera  zpusobi
> to, ze vy ty hlasky (v pripade cteni) a zapisy realizujete se zpozdenim
> a to dokud nemate naplnene fifo. z tohoto duvodu mrkvosoft doporucuje (~
> doporuceni neni na 2 cd msdn, ale najdete jej nekde na
> msdn.microsoft.com) fifo vypinat pri prenosu kratkych datovych zprav.

S timhle bojuju na strane jednocipu take, takze mi nakonec nezbylo nez
obetovat dalsich 16 bytu pameti navic a pocitat s prebehem, po zastaveni
komunikace, napr. pres RTS/CTS.

Pokud ocituji sam sebe:

Spolupráci s MS Windows je pomerne jednoduchá, nicméne nárocná na pamet.
Dimenzování vysílacího bufferu Windows neovlivnují, takže jeho velikost
závisí jen na požadavku aplikace bežící na WWW8052. Silne však ovlivnují
dimenzování bufferu prijímace, a to predevším svojí obsluhou HW
vyrovnávacích pametí na cipu sériového vysílace v PC. Reakce na žádost o
pozastavení vysílání, at již pres HW handshake pomocí RTS/CTS ci pres SW
handshake pomocí XON/XOFF, je závislá na zaplnení bufferu v sériovém kanálu
PC. Je proto nutno pocítat s prebehem. To znamená, že vyrovnávací pamet v
WWW8052 musí, i pres signalizaci stuj, jsem plná, být schopna prijmout a
zpracovat další blok dat. Velikost bloku dat závisí na nastavení Windows a
je nutno pocítat s typickým prebehem cca 16 byte. O tuto hodnotu je nutno
zvetšit prijímací buffer. Z pameti WWW8052 tak typicky vyrovnávací pamet
vysílace ukrojí 16+1 byte a vyrovnávací pamet prijímace 32+2 byte. (prevzato
z http://8052.lphard.cz)

> pod W$ programovat proste budete :). co se tyce mrkvosoftu: existuji
> snad pouze 2 dobre aplikace co kdy vyrobili: internet explorer (pocinaje
> verzi 4:) a visual studio (pocinaje verzi 4)

(:- Az bude Internet Explorer na Linuxu, tak nebude duvod pouzivat MS
Windows (:-

bye,
     Radek (benedikt@lphard.cz)

Daląí informace o konferenci Hw-list