ATX zdroj isco raz

Jiri Drozd jirkonf
Středa Březen 17 11:50:36 CET 2004

   Hallo David,
mel sem podobny problem, pri praci s PC nejednou "zhasl monitor", neslo to
ani resetovat, ani vypnout (kontrolka POWER svitila, HDD se tocil). Tak
nezbylo, nez to vypnout "natvrdo" ze site. Potom ovsem uz to neslo zase
zapnout. Tak jsem zdorj z pocitace vyndal, rozdelal ho a haledal jsem, co
tomu muze byt. Jelikoz nemam se sinanymi zdroji zadne zkusenosti, hledal sem
nejprve "viditelne znicene" (ocernale, explodovane) soucastky. Zel, jak to
tak byva, nic takoveho tam nebylo. Jelikoz jsem nekde cetl, ze ty zdroje
nechteji nabehnout, kdyz jsou "plne prachu", vzal jsem vysavac a zdroj
"vypucoval". Nic, ani tech 5VSB tam nebylo. Rekl jsem si, ze kdyz tam neni
ani 5VSB, tak to nemuze fungovat, protoze se to "nema jak a cim" zapnout (to
sem jeste nevedel, ze se to zapina uzemenim prislusneho vstupu). Hledal jsem
tedy, odkud tech 5VSB leze. Sel sem od konektoru, ktery se strka do bordu,
pres plosnak a par propojek a konektoru a dostal jsem se na tu "dobastlenou
desticku" (je tam pridelana zvrch na chladicich vykonaku). Tim se mi okruh
"podezrelych" soucastek zuzil. Napred sem promeroval diody, pak odpory a tu
sem narazil na jeden, co mel na sobe prouzky "zluta, fialova, zluta, zlata",
coz ma byt dle tabulek 470k +-5%, ale muj merak ani na rozsahu 2MOhmy
neukazoval nic. Ten odpor byl zapojenej mezi +usmernenyho sitovyho napeti a
nejakym vykonakem (na ty desticce tusim jedinym). Vypajel sem ho a zkusebne
sem tam dal misto nej 680k (nic jinyho nebylo poruce). A vida, 5VSB vesele
nabehlo. Vypatral jsem (podle popisu na desce toho zdroje), kterej dratek je
"zapinaci" a protoze na nem bylo asi 5V, tak sem ho uzemnil (pres odpor asi
220Ohmu, kdyby to nahodou nebyl on...). K memu poteseni zdroj nabehl,
roztocil se vetracek, ne vystupech byly pozadovany napeti... Pak sem tam dal
jeste spravnej odpor (470k), radsi na 2W (i kdyz ten puvodni, podle
velikosti tak 1W, se asi neznicil tim, ze by se prehral, ale tusim ze odpory
na vic Wattu vydrzi i vetsi napetovy namahani - jestli se mylim, tak me na
to upozornate). Od te doby bezi zdroj k me naproste spokojenosti. ..no a
cela oprava me prisla na 2Kc za odpor (puvodne jsem uz premyslel o novym
zdroji, ale rekl sem si, ze kdyz uz nejede, tak ze ho zkusim spravit, ze za
pokus nic nedam a az se mi ho nepovede opravit, tak si koupim novej).

Cau Jirka

P.S.:  Omlouvam se vsem za tenhle "delsi" mail, trochu sem se rozepsal....

Ziskejte penize za surfovani - http://www.reklanet.cz/?ref=3997