Fazovy zaves a jeho odozva

Ivan Feno feno
Středa Březen 17 11:50:31 CET 2004

Priatelia,
vyskytol sa mi nasledujuci hacik:
Mam PLL s 4046, ktory sa ma zavesit na siet 50Hz.
Vsetko je OK, ALE:
Vyskusal som vseliake mozne RC konstanty pri VCO
riadeni, ale doba ustalenia je pre moju aplikaciu viac
nez nevyhovujuca.
Dospel som k nazoru, ze doba ustalenia nezavisi od
RC konstanty, ale od frekvencie komparovaneho
signalu.
Ked som sledoval vst. napatie VCO, tak po pripojeni
vstupneho signalu sa sice napatie priblizilo k predpokladanemu
ustalenemu rychlo, ale zostalo kmitat so zvlnenim asi 5% a
velmi malym tlmenim. V mojom pripade sa vysplhalo asi
za 0.5s, ale zvlnenie som prestal vidiet az za 10-15s.
Ked som zmenil RC konstantu, tak sa sice zmenila strmost
rampy riadiaceho napatia a frekvencia zvlnenia, ale doba
ustalenia sa nezmenila.
Ja potrebujem vzorkovat 50Hz siet presne na 2048 vzoriek,
s pociatkom pri prechode nulou takze potrebujem fazovy zaves.
Alebo mate nejaky iny sposob ako to zrealizovat?
Slo by postavit generator a ten synchronizovat, ale tym
vlastne dojdem zase len k PLL. Takze naozaj neviem.

Vdaka,  Ivo.