Vakuove Displeje

Vaclav Kadoun wendy
Středa Březen 17 11:50:30 CET 2004

On Tue, 5 Sep 2000, Pavel Krejci wrote:

> Pokud pisou 60V, tak 60V ale to je na mrizku a segmenty. Pak tam bude
> nejake zhaveni, kde zalezi spis na proudu nez na napeti.(Jsou tam videt
> takove dratky natazene pres cely diplay tesne pod sklem) Na 60V to bude
> brat mene nez 1mA vetsinou je tam nejaky jednoduchy
> spinany zroj (1xT, L, D, C).

Jen aby nedoslo k dezinformaci... 60V bude pravdepodobne maximalni napeti
toho budice, ne provozni napeti FD displeje... vetsinou se napeti pohybuje
mezi 20-30V a byva zaporne vzhledem ke spolecnemu potencialu. Odber
je opravdu maly, pri rozsvicenem celem displeji max. desitky mA. Zhavici
napeti byva kolem 1,2V a da se snadno zjistit tak, ze se pomalu zvysuje
(pri zhasnutych segmentech a ve tme!) a kdyz zacnou byt zhavici vlakna
videt, tak mame spravne napeti. Radove to budou stovky mA a myslim, ze to
napeti muze byt i stridave, neusmernene.

Nejvetsi vyrobci FD na svete je asi Futaba, neco malo dela i NEC.
Asi v roce 1984 vysla v AR konstrukce se sovetskymi FD IV-6 a jeste dnes
je muzete koupit v AGB a spol za par korun.

Ja jsem koupil pred lety nadherne maticove FD displeje (vypadaji jako LCD
 1*32 znaku) ale dodnes jsem jimi jen kocham ve skrini :))

S pozdravem

Vaclav Kadoun