A/D prevodnik a komprimator

Serych@Panska.CZ Serych
Středa Březen 17 11:50:22 CET 2004

Telefonni linky dodnes prenaseji 300 - 3400 Hz. V digi sitich se vzorkuje
8kHz 8bitove, coz dava 64kbs. Podstatne ovsem je, ze se vzorkuje podle tzv A
nebo mi (recke pismeno) zakona. To neni nic jineho nez nelinearni
vzorkovani, ktere diky vlastnostem lidskeho ucha zvysi pomer s/s^ pro
subjektivni dojem z poslechu zhruba na uroven 13-bitoveho prevodniku.

							Jakub Serych