A/D prevodnik a komprimator

Jindrich Vidensky vidensky
Středa Březen 17 11:50:21 CET 2004

From: <"Zíka Aleš, Ing."@regina.gin.cz>
> drive prenasely pasmo tusim 400 at 3400 Hz - vzorkovat 6 kHz na osmi bitech,
> tim bysme se dostali na cca 6000 kbps, ale bylo to strasne spatne
> srozumitelny, asi je tech 8 bitu malo.

Hmm, kedysi davno som sa hraval na ZX Spectre s "efektovym procesorom" :-)
pre gitaru a spev, vzorkovanie bolo 8bit cca 8kHz a bolo to "v pohode".
8bit je IMHO pre rec uplne bezproblemovych, da sa to ved lahko vyskusat
na PC. Skor by som sa sustredil na upravu signalu pred a po vzorkovani.
Problematiku si uz moc nepamatam, ale pred vzorkovanim by som
pouzil pasmovu priepust a pripadne nejaky jednoduchy kompresor/limiter
kvoli udzaniu potrebneho rozkmitu signalu. No a mozno by ku zrozumitelnosti
prispelo pouzit preemfazu/deemfazu, aj ked v tomto frekvencnom pasme
tipujem maly prinos.

S pozdravom
Jindrich Vidensky
vidensky@klimakonzult.sk