Bitscope - uvaha (asi blbnu)

Kosta kosta
Středa Březen 17 11:50:17 CET 2004

> Pripoustim je to problem, ale troufnu si tvrdit, umim je sehnat (prakticky
overeno).
> Jak rikam nedovedu posoudit zda velikost vyrazne pozitivne ovlivni funkci,
ale pripada mi, ze u osciloskopu s
> rychlym vzorkovanim to chce vic nez obligatnich 32kB (o rychlosti netreba
diskutovat).

Pokud to je pravda, a nejedna se o zlatokopectvi ze starsich MB, beru a ne
jednu.

> Souhlas, nesouhlas, otazka je co je lepsi.
> - pro   - jednossi HW
> - pro   - levnejsi
> - pro   - rychlejsi prenos do PC
> - proti - musi to byt rizeno pres LPT nebo to musi byt karta do PC. Osobne
mam ke kartam do PC docela neduveru,
>           nejak se nemohu zbavit dojmu, ze mi muze pri mereni ujet ruka a
krom "meraku" odrovnam i PC (plati i pro galv. neoddelene LPT).
>   Pocitac mam pod stolem, nemam na pridavne karty misto, vlastne nemam v
PC ani ISA slot (Intel uz ISA nepodporuje a specifikace PC99 jej uz
neobsahuje)
>   Slozitejsi SW.
> - proti - Vetsi zavislost na "neznamem" HW (typ PC) neznameho uzivatele,
zavislost na OS a platforme PC. I kdyz pripousitm, podobne veci nepripojuje
k PalmPilotu kazdy :-).

Ono je rizeni pres LPT jednodussi nez pres COM a hlavne rychlejsi. HW neni
slozitejsi, spise naopak.
K vlastnimu rizeni, vyhodnoceni je MPU prilis pomaly, DSO i LA je vlastne
asynchronni zarizeni - rychle nacist vzorky, relativne pomalu
je odeslat do PC a tam zobrazit.

trig.obvody LA a DSO jsou ponekud(dost) jine
> Asi ano, ale napriklad u BitScope to zvladli a znam spoustu (3) dalsich
podobnych zarizeni.

Az tak dobre zas ne.
U DSO je vhodna kombinace tribu A> x, A< x, A=x, A, B, A and B, A or B,
Kdezto u LA se jedna o profil na vsech (nekterych) kanalech, pripadne o
srovnani dvou po sobe jdoucich vzorku
To u BitsCope neni ani nahodou

> No merit, nicmene napriklad citac 1300MHz od pana Zajice je defakto
delicka + 74HC590 + x51
> a udavana max. presnost do 30MHz 0.1Hz do 1300MHz 10Hz. Co dadat - dalsi
mozna prace pro MPU.
> Nicmene, fakt by me zajimalo jak ten Zajicuv SW funguje (me nejak vychazi
jina presnost).

Zajicuv citac - to musi kazdy posoudit podle scych pozadavku - je znacne
zjednodusen, a uvadena presnost  - kdo vi ???.
Metod je nekolik, asi nejjednodussi a pritom dostatecne presna jak pro nizke
i vysoke kmitoctu i delky pulzu
je paralelni beh dvou vetvi, jedna cita neznamy kmitocet, druha referencni,
o zbytek se postara soft.
Ma to dalsi vyhody - lze merit i pomer kmitoctu, delku pulzu presneji nez s
51, etc

> Myslim, ze i zde by se reseni naslo.
> Domnivam se, ze podobne veci nelze resit jako cistou charitu (drive nebo
pozdeji i nejvetsi nadsenec odpadne, sw se trvale nezlepsuje, atd...),
> ovsem ani cista komerce neni resenim (vse se promitne do vysledne ceny,
omezeny vyvojovy tym atd.).

> Osobne se mi libi reseni jako Open Hardware, GNU a podobne viz. zminovany
BitScope.

> Pokud by se podarilo specifikovat pozadavky na na to "multifunkci"
zarizeni, definovat HW, ktery by to umel, definovat jeste akceptovatelnou
cenu a
> hlavne by se naslo par schopnych lidi.  Urcite by jsme nasli zpusob jak se
domluvit a pak vydelat se da i kdyz se nezbohatne na prodeji 1ks a nejde o
komerci,
> viz BitScope nebo Linux.
> Vite kolik se celosvetove prodalo BitScopu ??? Verte je to docela zajimave
cislo.

Fajn, jako zaklad muzu nabidnout sve reseni LA, jak HW, tak SW, ale urcite
nepudu do charity, AR&spol mi stacilo na hodne dlouho dopredu
Pokud da nekdo prosto na WWW, neni problem to zverejnit.

> Zpatky k veci uvital bych kdyby se cteni NNN (co to znamena ???) mohli
vyjadrit co by od podobneho zarizeni chteli
Nekdo tu uvadel NNN jako Novodobe Nucene Nasazeni - civilkari

> (DPO, LA, citac, multimetr, generator, mycka na nadobi atd.), jake
parametry by ocekavali (DPO 50MHz, 100MHz, 150MHz, 50MS/s, 80MS/s, 1Gs/s
apod.)
> a hlavne kolik by za podobny kram byli ochotni utratit. Pokud by to ovsem
vubec nekoho zajimalo.

Realna rychlost pri rozumne slozitosti je 50Mhz, navyseni na 100MHz
predstavuje narust HW cca o 50% a ceny cca o 100%
Pokud by to melo umet asynchronni samplovani, predstavuje to zhruba stejny
narust slozitosti i ceny.
Idealni je opustit SRAM a prejit na FIFO - 100MHz je pak mozne bez
strankovani a HWlogika se znacne zjednodussi

A cena ???

Kosta