zaznam zvuku na pocitac

Jindrich Vidensky vidensky

From: Vladimír Anděl <vaelektronik@mirnet.cz>
> Pamet mam 32 MB.

Nemusi stacit. Ak mate W98, celkom dobre moze byt obsadena uz po starte.
Podla mojich skusenosti W98 zozerie tak 24MB, staci este nejaky drobny
rezident typu rychle spusteni office apod. a je po pamati.
Odporucam pozriet v Systemovych nastrojoch > Sledovanie systemu >
Spravce pameti > alokovana pamet

> Zvukova karta je dost stara, Adonics Sound vision 150P. V zavorce je na
> krabici uvedeno ESS-1868PnP. (?) Vzdcky jsem si myslel, ze technologie plug
> and play se pouziva jen u PCI sbernice a ta karta je ISA.

Nie, prve PnP karty boli ISA, aj ked PnP na nich nie vzdy fungovalo bez problemov.
Inac ta karta je typicky lacak, zvukovky s ESS cipom nikdy za moc nestali. Na druhu
stranu boli cenovo dostupne. Inac pri tychto lacnych kartach aj frekvencna charakteristika
zvykla byt velmi nevyrovnana, pri niektorych byval pokles dokonca uz od cca 100Hz a 6kHz.
Spominam to len preto, ze neviem na ake ucely nahravanie pouzivate.
Co sa tyka nahravania, ak ide cez DMA, mala by byt nastavena na co najnizsi
mozny kanal, aby mala prioritu pred inymi DMA zariadeniami. Dufam, ze to nehovorim
opacne.

> Kde se to da nastavit? V ovladacich panelech jsem to nenasel. Vim, ze v Dosu
> to nastavit slo.

Vo W95 je to Ovladaci panel > System > Vykon > System souboru > Co delat
v nesnazich > nepouzivat zpozdeny zapis

> Ja vim, ale kdyz porovnam potrebny datovy tok s tim, co umi disk a co by
> procesor stihnul pri pouhem presunu dat z disku do zvukovky, vychazi mi, ze
> se ten pocitac flaka. Bohuzel realita je jina.

Vysoka rezia systemu :-)
Ja osobne na nahravanie pouzivam Sound Forge od Sonic Foundry, mam k tomu
nejaky anglicky manual v PDF, su tam rozoberane aj problemy pri nahravani,
takze ak by sa to nepodarilo ukludnit ani po vyssiespominanom, mozem sa pozriet.
Inac tieto rozumnejsie softy umoznuju nastavovat aj velkost nahravacieho bufferu.
Vy ho mozno mate moc velky, nestihne sa vysypat na disk a drop-outy su na svete.

Inac mam aj sukromny mail.

S pozdravom
Jindrich Vidensky
vidensky@klimakonzult.sk