RE: Elektronický kompas

Serych@Panska.CZ Serych
Středa Březen 17 11:49:58 CET 2004

Kdysi jsem cetl na netu nejaky clanecek o presnych leteckych elektronickych
kompasech a pokud si vzpominam, sonda tam neni resena Hallovou sondou, ale
dvema kolmo posazenyma civeckama s toroidnimi jadry. Smer pole se meri nejak
podle posuvu na hystereznich krivkach tech jadyrek vlivem zemskeho mg pole
pri buzeni civecek stridavym proudem. Vim z toho jen, ze je kumst udelat tu
sondu a dalsi kumst je z hotove sondy odecitat verohodne udaje, ale detaily
si nepamatuju.
Ted jsem jen tak zkusmo browsnul a zkuste treba
http://dinsmoregroup.com/dico/index.htm, tam nejake sondicky jsou, ale asi
to budou spis Hally.

Jakub Serych