Linux - ATM

belohrad david belohrad
Středa Březen 17 11:49:55 CET 2004

ad I: toto opravdu nevim

ad 2: sezen si prazdny disk, nainstaluj linux (ja preferuji RH70 - novy release, isa se daji stahnout na ftp.muni.cz - pokud mas rychle spojeni, taha
to az 500kbps),
prihlas se jako root a zkousej.
- hodne cti - diskusni skupiny - cz.comp.linux apod, poradi ti spousta lidi na irc kanalech, jako jeden priklad za vsechny - irc.cis.vutbr.cz #linux.cz
- spousta chytrych lidi
- zkousej programovat - na to jsou dobre priklady - linux je open source - jakakoliv utilita kterou tam najdes ma nekde na inetu volne dostupne source.

- kup si knihy - nebrat knihy od grady - jsou nekonkretni (grada at mi promine tu kritiku, ale vzdycky cokoliv jsem hledal jsem tam nasel jen velmi
povrchove) - kupuj knihy od computer pressu nebo jinych vydavatelstvi. pro programovani osobne doporucuji knihu Stones R., Matthew N., "Linux -
zaciname programovat", Computer Press, 1999,ISBN 80-7226-307-2
je vyborna, je videt ze ji psali lide, kteri programuji a dokonale tomu rozumi. jsou tam vysvetleny vsechny principy i s priklady, ktere by mel
uzivatel znat pokud chce system zvladnout (a to i z uzivatelskeho hlediska, je tam napr 1/4 knihy venovana programovani v shellu). nevyhoda - ponekud
drazsi (cca 900)
- cti manualove stranky o prikazech. (prikazy man, info + nazev prikazu)
- divej se na konfigurace ostatnich systemu. mas-li nekde pristup k ftp serveru, podivej se jak ma nakonfigurovane napr soubory v /etc (ke vsem se
samozrejme nedostanes, nicmene alespon u nekterych jsou nejake soubory k dispozici aspon pro cteni)

... to je asi tak vsechno na uvod...
jeste bych k tomu chtel rici, ze s tebou soucitim, protoze jsem zacinal podobnym zpusobem a vim, ze sprava takoveho systemu opravdu da hodne prace,
znalosti - a pokud ty znalosti nemas tak i casu....
d.