Vrtacka

Libor Kavan lkavan
Středa Březen 17 11:49:54 CET 2004

At 10:08 19.10.2000 +0200, Cihak@dkv.lbc.cdrail.cz wrote:
>Pro jake vrtaky pouzivate tak vysoke otacky ?

Pouzivam vrtaky a frezy Kemmer nebo Cirbo.

Ja zatim pouzivam obycejne
>sroubovicove tvrdokovove vrtaky a minimalni otacky toho Proxona = 3200 ot.
>Presto se mi zda, ze se ty vrtaky otupi pomerne rychle - radove 10 - 20
>beznych desek (rekneme po 100 dirach) Je to normalni, nebo jak dosahnout
>lepsich vysledku ?

:-), pri tehle otackach to normalni je. Vrtaky se tupi _prave_ pri nizkych otackach (nehlede na kvalitu der :-(  ). Minule jsem delal asi 20 desek, na kazde bylo neco malo pres 200 der a vsechno jsem udelal jednim vrtakem 1.0mm a jeste byl celkem v pohode. Ted se divam do katalogu Kemmer a doporucene rychlosti jsou (material FR4):
(nebudu to opisovat cele, tak jen par prikladu. Pokud chces celou tabulku, muzu oscanovat a poslat.)

prumer vrtaku      otacky/min        rychlost zajizdeni do materialu(m/min)
0.1-0.45           125 000              0.8-3.4
0.6                95 500                3.4
0.8                71 700                3.4
1.0                57 300                3.4
1.2                47 800                3.4
1.5                38 200                3.4
2.0                28 700                2.9
6.5                20 000                0.8

 Chtel bych zkusit ty kopinate vrtaky, co tu o nich nekdo
>psal (alespon se daji rozume brousit). Jake otacky jsou vhodne pro ne ?

Tak to nevim, o takovych vrtakach jsem neslysel. Nebo mozna slysel, ale nevim, ze se jim tak rika.

Snad budu mit casem dvoufazove vreteno s automatickou vymenou nastroju a tam uz nebude problem dosahnout tehle otacek.
S pozdravem		with best regards
                EZA-TV Vrchlabi
   Libor Kavan               Phone & Fax:+420 438 521 232
   Dlouha 421                Fax:+420 438 521 262
   543 03 Vrchlabi III       mailto:lkavan@krkonose.cz
   Czech Republic            http://www.krkonose.cz/eza-tv