Mereni odberu (Wh) - spotreba

Petr Pivoňka PivonkaP
Středa Březen 17 11:49:49 CET 2004

A co panove Shanon a Kotelnikov ?
PP

>>> belohrad@isibrno.cz pondělí, říjen 23, 2000 10:03:49  >>>
hehe-na objasneni -- pan nyquist je ten, co vymyslel vzorkovaci teorem, ktery
rika, ze rychlost vzorkovani musi
byt minimalne 2x vetsi nez je nejvyssi frekvence obsazena ve vzorkovanem
signalu. praxe je takova, ze pokud chcete dobre vysledky, je vhodne vzorkovat
4x az 6x rychleji. ve vasem pripade zavisi na 2 faktorech (aspon myslim):
1) rychlost vzorkovani: cim rychleji vzorkujete, tim samozrejme dostavate
presnejsi vzorky z casoveho hlediska, nicmene kdyz dodrzite to vzorkovani
rekneme 6x rychleji nez Fmax, tak jsou nepresnosti zanedbatelne.
2) co je min zanedbatelne je pocet kvantovacich hladin signalu - tj. jestli
mate 8mi- 16ti- bitovy prevodnik. chyba zpusobena navzorkovanim prevodnikem s
malym poctem bitu je mnohem vyraznejsi nez zrychleni prevodu...
to je asi tak vse co si o tom myslim...
dale odkazuji napriklad na skripta z teorie zpracovani signalu (prof. Sebesta
na VUTBR)
d.