Data pres laser

Honza Krejsa barborak02
Středa Březen 17 11:49:44 CET 2004

> Tak nizko? Predpokladam, ze je to zpusobeny kapacitou toho zdroje proudu
> pro laser. Nekde jsem videl reseni, kde pouzili jen to laserovou diodu a
> ten obvod si udelali sami se vstupem pro modulaci. Tam by pak patrne slo
> dosahnout mnohem vetsi rychlosti (udajne az 10Mbit Ethernet) ale nejsem
> si jistej jestli se da podomacku rozume nastavit proud tim laserem kdyz
> nemas meric optickyho vykonu.

 No, pred nedavnem jsem navstivil jednu firmu, ktera dovazi laserovy diody s
optikou z Nemecka, byl jsem se u nich zeptat na parametry a tak. Maj tam
super diody, trba 10 mW + TTL modulace do 2Mhz, minimalni divergence, proste
kvalita. Cena tohoto "nejlevnejsiho" modelu se pohybuje okolo 8000,- Kc. Coz
je ve srovnani za diodu z GM za 145 Kc rozdil. Problem techto levnych
soucástek je, ze pomalu zhasinaji. Do toho 1 Mhz se nejak vejit da, ale uz
to dre, dalsi problem je otazka OZ , Burr-Brown 600 Kc jeden pro vyssi
frekvence.

> [...]
> dosahnout mnohem vetsi rychlosti (udajne az 10Mbit Ethernet) ale nejsem
> si jistej jestli se da podomacku rozume nastavit proud tim laserem kdyz

 KDE? KDO? JAK? Zrejme museli pouzit drazsi soucástky. To by mne opravdu
zajimalo. Kdyz jsem zacal experimentovat, myslel jsem si jak to pujde v
pohode a ze se dostanu na 10Mhz. Pro modulaci te laserovky za 145 z ni leze
uz jenom trojuhelnik a neni potreba hlidat monitor current, coz je prahovy
proud, pri se laserovka rychle rozsveci. Ona proste nezhasne pod ten prah.

> Nemas hodnoty soucastek kolem 74hc4046, hlavne ten filtr, matematika
> neni moji nejsilnejsi strankou. Da se udelat dva modulatory a dva
> demodulatory, kazdej na jiny frekvenci a prenaset stereo?

 S tim filtrem jsem v prvnich dobach delal zbytecne chyby. Aby se VCO
chytil, musi byt na vystupu mala pila, jinak obvod nekdy vypadne. NAto aby
pila vznikla, staci napr do zpetne vazby vrazit odpor 47K a kondik 850 pF.
Dlouhou dobu jsem se snazil laborovat se soucastkami napr jsem zkousel davat
100K a 1nF, pak je signal hladky, ale nekdy vypadne. Na filtraci pily
doporucuji LM1894 v PS za pouhych 55Kc neuveritelná cena proti GM. Pak mas
nadhernej signal.

Stereo....Nejak to de, koupil jsem si kuli tomu wireless z GM, jsou infra a
maj ve vysilaci dve 4046 cmos, no prodal jsem je driv nez jsem si nakreslil
schema.

> Proc, je to vyhodnejsi?

Vychazi z empricke zkusenosti. Na kondenzatory u 74hc4046 se chyta vsechno
mozny a na mimo jine na vystupu vznika echo. Pokud je u sebe blizko vysilac
a prijimac dost se ovlivnuji i kdyz je vselijak stinite. No proste men to
funguje lip na PWM.