Zapojenie elektromera

Aleš Procháska prochaska
Středa Březen 17 11:49:44 CET 2004

Neni to tak. Trifazovy elektromer jsou vlastne tri mechanicky
spojene jednofazove elektromery (maji spolecny hlinikovy
kotoucek), na poradi fazi proto nezalezi. Lze jej proto
zapojit jednofazove, proud tece zkrz ten "zkrat" (proudova
civka), mezi fazi a nulakem je potom napetova civka. Pokud
takhle zapojeny nefunguje, bude asi rozbity.
  Taky existuji dvoufazove elektromery, ty se pouzivaji
pro trifazovy proud bez nuloveho vodice, ale to asi
nebude tenhle pripad.

Ales Prochaska