vypocet indukcnosti

David Belohrad belohrad
Středa Březen 17 11:49:40 CET 2004

Indukcnost ctvrtzavitu muze byt -myslim- napr na nasledujici:

1) vypocet vzajemne indukcnosti casti zarizeni - (velka civka...)
2) vypocet civky, kterou je potreba navrhnout na tistaku
3) mikrovlnne vypocty - vypocet mikropasku
apod
s cim vetsi frekvenci pracujete, tim vice se vam projevi parazitni kapacity a
indukcnosti plosneho spoje. nekdy - zvlast pri vetsich vykonech - je dobre
uzpusobit spoje na tisku (priklad: 2 vodice vykonove vedle sebe = vetsi
vzajemna kapacita a indukcnost = preslech mezi nimi. odstranit se to da tak,
ze ty vodice udelate po kruznici, kazdy na jinou stranu, tim se spoje oddali a
oba maji stejnou delku a stejne vlastnosti. tak je  -!tusim - udelany 3dB
splitter-i kdyz netrvdim, ze tam tu indukcnost pulzavitu zrovna potrebujete)
geometricky na tom vubec nezalezi jaky to ma tvar, protoze kazdy kus kabelu ma
svou vlastni indukcnost a ta proudova smycka se uzavira pres vnitrek a vnejsek
toho tvaru, ktery pocitame (drat= pres stredni vodic a vnitrni okraj dratu). v
okamziku kdy je na tisku mikropasek se
proud uzavira stejne - tedy pres plochu toho pasku, magneticke pole pak pres
spodni stranu tisku, kde by se mela vyskytovat zem. v matematice jsem
vypozoroval, ze selsky rozum plati az do vektoroveho integralu, pak uz je vam
vicemene k nicemu (z vlastniho pozorovani:)
d.