Laserove ukazovatko chodi do 175MHz

Kollar Pavol pavol.kollar
Středa Březen 17 11:49:35 CET 2004

Rozobral som dva druhy ukazovatok. to prve malo elektroniku s dvomi
tranzistormi, nejakym odporom a kondikom. Spatna vazbe z PIN diody nebola.
Druhe nejake tchaiwanske malo tiez elektroniku. Tiez bez spatnej vazby ale
ten laserovy polovodic bol iba napareny a dokonca volne pristupny zatial co
to predchadzajuce ukazovatko malo klasicku laserovu diodu zapuzdrenu.

Skusali sme to prve ukazovatko modulovat a bez skreslenia priebehu
(pravouhly signal) nam islo asi do 200-300 kHz. Problem bol v tej
elektronike. Skusal som to modulovat na vlastnom zapojeni ale dve diody som
odpiekol.
Podla mna by to nemalo mat problem ist do 10 MHz (a to mi potvrdil aj
chlapik ktory predava laserove produkty). Problemy skor vidim na prijimacej
strane a PIN diode.

Pavol Kollar.